niedziela, 10 lipca 2016

Dieta ketogeniczna, wpływ na organizm i cholesterol

Na temat diety ketogenicznej możemy znaleźć bardzo dużo sprzecznych informacji. Często są one bardzo skrajne, jedni ją wychwalają, inni uważają za zabójstwo dla organizmu. Zarzuty jakie słyszymy to brak witamin i ten straszny cholesterol.
Jak więc jest naprawdę ?
Specjalnie dla was prowadziłem rzetelne notatki, którymi się z wami podzielę. Dietę ketogeniczną rozpocząłem pod koniec marca i byłem na niej przez trzy pełne miesiące: kwiecień, maj i czerwiec. Była ona połączona z ujemnym bilansem energetycznym (troszeczkę zbyt dużym). Każdego dnia wpisywałem kalorie, makroskładniki i wagę:

dieta ketogeniczna makroskładnikidieta ketogeniczna makroskładniki
dieta ketogeniczna makroskładniki

Kilka razy zapomniałem wpisać dane w tabelkę, macie wtedy "-", oraz zdarzyła się jakaś drobna impreza i obżarstwo :)!
Im częściej stosuję dietę ketogeniczną, tym jestem bardziej niedbały. Kiedyś limit węglowodanów starałem się bardzo mądrze zagospodarować, bo witaminki, bo zdrowie. Teraz z lenistwa różnie z tym bywa... jem "co się nawinie".
Po zakończonej diecie ketogenicznej zrobiłem badanie krwi, było dokładnie tak jak się spodziewałem:

dieta ketogeniczna cholesterol

Z moimi wynikami jest jeden problem, jestem bardzo kiepskim przykładem, ponieważ zawsze podstawową morfologię mam bardzo niską, a białe krwinki poniżej normy.
Ciekawie wygląda sprawa z cholesterolem, po zakończonym cyklu diety ketogenicznej wynik jest zawsze bardzo podobny, konkluzja nasuwa się sama, chcecie naprawić swój cholesterol - jedzcie tłuszcze !